Baráti fogadtatás

Nem volt egyszerű feladat, de megbirkóztam vele. Amellett, hogy felkértek a Szövegkovács bemutatására, beszéltem a Magyar Újságírók Romániai Egyesületéről, és egyúttal az erdélyi nők magazinját, a Nőileget is bemutattam. 

14625795_1684115005238359_1767251269_o.jpg

Még a közönség soraiban... (Fotó: Zunkó Barnabás)

A Szövegkováccsal való kapcsolatomról, azt hiszem, számtalanszor meséltem, én vagyok az egyik alapítója, a másik pedig Gergely Erika, a helyesírás őre. A MÚRE-nak 2010-ben lettem tagja, azóta számos rendezvényén voltam már az ország különböző pontjain, 2015-ben pedig úgy döntött az Igazgatótanácsa, hogy a Szövegkovácsot is díjazza az éves közgyűlésén és találkozóján, Nagykárolyban. És ott van még a sokak által dicsért Nőileg magazin, amelynek két éve vagyok a temesvári tudósítója.

2k.jpg

Büszke vagyok arra a könyvre (Fotó: Zunkó Barnabás)

Hol tartottam előadást? A Kárpát-medencei médiatalálkozón, amelyet október 8-án szervezett meg Szegeden az Ötágú Síp Kulturális Egyesület. A rendezvényen a magyar nyelvű tájékoztatás időszerű kérdéseit vitatták meg a vajdasági, felvidéki, kárpátaljai, erdélyi, illetve magyarországi kollégák. Én a tágabb értelemben vett Erdélyt képviseltem.

Először Kőszeghy Elemér, a Kárpáti Igaz Szó főszerkesztője, a Magyar Újságírók Kárpátaljai Szövetségének elnöke szólalt fel, őt Tóth Lívia a Hét Nap vajdasági magyar hetilap főszerkesztő-helyettese, a Vajdasági Magyar Újságíró Egyesület elnöke követte. Körülbelül húsz perces felszólalásom után következett Nagy Magdolna, a vajdasági Magyar Szó újságírója, szerkesztője, Neszméri Tünde, a felvidek.ma újságírója, valamint Léphaft Pál, a Vajdasági Magyar Újságíró Egyesület alelnöke, a Magyar Szó újságírója, karikaturista.  

11_2.jpg

Kószeghy Elemér és Kisimre Ferenc (Fotó: Neszméri Tünde)

10_3.jpg

Tóth Lívia és Kisimre Ferenc (Fotó: Neszméri Tünde)

14274319_1684115311904995_967771966_o.jpg

Reklám az Érdsomlyói hídfő című riportkötetnek – az írások a Vajdasági Magyar Újságírók Egyesületének 2015-ös, verseci riporttábora után születtek (Fotó: Zunkó Barnabás)

9_3.jpg

Nagy Magdolna (Fotó: Neszméri Tünde)

8_2.jpg

Neszméri Tünde és Kisimre Ferenc

6k.jpg

Léphaft Pál (Fotó: Neszméri Tünde)

Nem feledkezhetek meg az összejövetel moderátoráról, a vajdasági születésű újságíró és publicista Kisimre Ferencről, aki idén megkapta Csongrád megye sajtódíját. A találkozót dr. Horváth István Károlyné, az Ötágú Síp Kulturális Egyesület elnöke nyitotta meg és zárta, közben pedig az egyesület nevének történetére is kitért.

4_5.jpg

Dr. Horváth István Károlyné (Fotó: Neszméri Tünde)

Az alapítókat Illyés Gyula hasonlata ihlette, aki egyszer újságírói kérdésre kijelentette: „Bár Magyarországot Trianonban ötfelé darabolták – a magyar kultúra egy és oszthatatlan, tud olyan harmonikusan, szépen megszólalni, mint egy ötágú síp, melynek sípjai különböznek, de a hangszer mégis egy.”

14612472_674791716017982_9066848209236460045_o.jpg

A résztvevők egy része (fotó: Mesner Judit)

Azt hiszem, mindenki érti a mondanivalóját… A Magyar Újságírók Romániai Egyesülete, a Nőileg magazin és a Szövegkovács nevében is köszönöm a meghívást, bízom benne, hogy jövőben is lesz folytatás!

Farkas-Ráduly Melánia

Ui. A Nőileg is bemutatkozott tavaly a MÚRE Romániai Magyar Sajtó című kiadványában.

romaniai_magyar_sajto_cimlap.jpg

Címlapon

noileg_cikk_1.jpg

A bemutatkozó első része

noileg_cikk_2.jpg

A bemutatkozó második része