Facebookos „finomságok” nyomában

„Nincs sok különbség a vok és vagyok között, csak egy kis »agy«”. Reggel óta motoszkál a fejemben ez a kissé gunyoros mondat, amit valahol a világháló rengetegében olvastam. Ha valakinek netán a Kínából származó, főzéshez használt edény jut eszébe az első szóról, hessegesse el magától a gondolatot... az a wok, a vok pedig a vagyok rövidítése a közösségi oldalakon. Aztán van a vtok, ami akkor bukkan fel, ha például egy ismerős pár hogyléte felől érdeklődünk (Hogy vagytok?). Na, de lássuk, még milyen finomságokba botolhatunk bele.

az_emberi_agy_704834_44079.jpg

Forrás: logika.network.hu

1. sztem: ami szerintem akar lenni, csak közben beragadt a billentyűzeten az e, az r, az i, valamint az n betű. Jó lenne szólni egy szakembernek, hogy javítsa meg a pötyögtetőeszközt...

2. nm.: őszintén, amikor először láttam, csak néztem kikerekedett szemmel, hogy az illető miért pont ezt a két betűt ragadta ki az ábécéből... Pár percnyi töprengés után felgyúlt a lámpa a fejemben... jaj, ez a nincs mit akar lenni, most már minden világos!

3. köxönöm: bizonyíték arra, hogy nem mindig vagyunk oda a kettős betűkért... és ha nem tetszenek, nyugodtan helyettesíthetjük például egy x-szel. Helyet spórolunk, igazán menők leszünk... A köszönöm már úgyis olyan ómodi.

4. üzi: egy kicsit hasonlít az eredeti szóra, újszerű, fel is lehet vágni vele. Ilyesmiket váltunk Facebookon abban a kis ablakban. Írunk az ismerősünknek, ő válaszol... Valamikor üzenetnek hívták...

5. üzifal: először összekevertem az idővonallal. Aztán rákerestem az interneten... „Mindenki profilján tetszés szerint beállított és szabadon használható online üzenőrendszer”. Igen, ez az, csak ott üzenőfalról beszéltek...

wok.jpg

A bevezetőben említett wok (forrás: www.thecookwaresite.com) 

6. komi: úgy van rendjén, ha néhanapján hozzá is szólók egy-egy bejegyzéshez, szurkolok az illetőnek vagy beszólok neki, kommentálok, és várom a reakcióját... Ha nem válaszol, akkor no comment...

7. oksi, oks, oki: ők hárman összetartoznak. Volt egyszer az okay, abból lett az OK, az OKÉ, de az okézsoké is rajthoz állt. Ez is rendben van, esetleg minden rendben...

8. priviben: nem tartozik másra, ezért elküldöm csak neki, csak most, legyen résen... Pár másodperc... Röviden: a privátot is becézik...

9. 1et értek: én néha kettőt is, attól függ, mit akarok kihallani a beszélgetésből. Ha azonos véleményen vagyok vele, akkor egyetértek, nem szeretem a számokat.

10. hb: vakarhatja is a fejét, aki először látja. Általában születésnapokkor szokott felbukkanni, egyfajta jókívánság... pontosabban az angol „Happy Birthday!” rövidítése, ami nem más, mint a Boldog születésnapot! Amiből néhányan „bsz”-t varázsoltak...

Most behúzom a féket, pedig még ott lenne a kacifej, a szmájli, a szelfi, a lájk... Lehet, hogy már nem lehet nélkülük élni, mi mégis megpróbálunk...

FRM

Ui. helyesírási kérdés lett a vok és a vagyok problémából: http://www.e-nyelv.hu/2013-11-11/vok-vagy-vagyok/

Címkék: Facebook