Esetem a cipésszel…

Ha valaki a cím alapján pikáns történetre számított, rögtön ki kell ábrándítanom, szó sincs semmiféle szerelmi légyottról. Egyszerűen csak arról, hogy becsületes vállalkozók is vannak, a cipészem pedig közéjük tartozik. Ezt már akkor is sejtettem, amikor három, egymástól teljesen független személy ajánlotta, azzal a kiegészítéssel, hogy ő a legjobb Temesváron. Ennek már két éve…

Több száz lejt spóroltam meg általa, olyan hét is volt, amikor háromszor kerestem fel a műhelyét. Ott szembesültem azzal, hogy nem én vagyok az egyedüli kitartó ügyfele, hisz számos „megorvosolt” cipő sorakozott a polcokon. Még egy olyan világban is, amikor sokaknak eszébe sem jut, hogy léteznek suszterek, akikre nyugodtan rábízhatják az eljárt sarkú lábbelijüket.

cipesz.jpg

Forrás: femina.hu

Nemrég egy megmentésre váró rövid szárú csizmával kerestem fel, ő pedig meglepetésemre visszautasított. Először nem értettem, mi a gond, hisz fizettem volna a munkájáért, erre ő elmondta, hogy majdnem annyiba kerülne a javítás, mint egy új cipő, és pénzkidobás volna helyrepofoztatni. Azt hiszem, ekkor értettem meg, hogy miért keresik fel olyan sokan: nemcsak a maga hasznát nézi, hanem az ügyféllel is törődik, nem akarja mindenáron átverni. A műhelyből kilépve a kukába hajítottam a csizmát, és néhány nap múlva vásároltam egy másikat… nem került sokkal többe, mint amennyit a javításért fizettem volna.

Engem végképp meggyőzött, és úgy érzem, sokan követhetnék példáját. Talán kevesebbszer hallanánk arról, hogy ez vagy az a cég rászedte az ügyfeleit, átcímkézte a terméket, esetleg a meghirdetett akciókor nem is adott igazi árkedvezményt. Innen már csak egy lépés vezet ahhoz a gyakran hangoztatott kijelentéshez, hogy a reklám hazugság. Erre egy bejegyzésben reagáltak a marketingszoveg.com internetes oldalon, azt állítva, hogy „a marketingben valóban a termék előnyeit szoktuk kiemelni, de ez körülbelül annyira hazugság, mint amennyire hazugság kiöltözni egy randira vagy egy állásinterjúra”. Végső soron rajtunk múlik, hogy mit hiszünk el, de ha egy ilyen vállalkozóra bukkanunk, mint a korábban említett cipész, megéri kitartani mellette. Én egy nagyon fontos, és manapság elég ritka dolgot kaptam tőle… az őszinteséget. 

FRM