„Nem tudsz fogalmazni!”

Ezzel bíráltak néhány éve, még általános iskolában. Már fogalmam sincs, mivel kapcsolatban jött elő, de az biztos, hogy egy életre megmaradt. Akkoriban szinte faltam a könyveket, volt olyan nyár is, hogy 20-30-at olvastam ki, persze így kevésbé vettem ki a részem a házimunkából. Nyolcadikban meg elkezdtem írni… titokban.

Épp a kisérettségire (akkoriban „abszolválóra”) készültem, mi lettünk a kísérleti nyulak, tehát tanulni kellett volna, de én inkább romantikus történeteket eszeltem ki, és csak teltek a lapok. Na meg a napok is, tanulmányi eredményeim pedig leromlottak, de szerencsére második félévben összeszedtem magam, az írásról viszont nem mondtam le. Addigra a szüleim is megtudták.

Jöttek az újabbnál újabb sztorik, még középiskolában is, ahol az osztálytársaim „írónak” kezdtek szólítani. Hozzáteszem, hogy gazdasági suliba jártam, ahol nem a magyar nyelv és irodalom volt az első helyen, pedig nagyon szerettem volna. Kárpótlásul történelmi és irodalmi vetélkedőkre neveztem be, majd a Duna tévés táborba is belecsöppentem. Az ottani élményeimet megírtam a megyei napilap Levélbontás rovatában, utána pedig nem volt megállás. Hisz minden porcikám tiltakozott az ellen, hogy könyvelő legyek, sosem vonzott a számok világa, az újságírás viszont annál inkább.

Az álmomat nem adtam fel, hiába próbált szinte mindenki lebeszélni róla. Egyedül azt sajnálom, hogy a „kisregényírás” abbamaradt, nem találkoznak többé a szerelmesek, és a főhőst sem rabolják el… Gyerekes történetek, amelyek miatt egyáltalán nem szégyenkezem, még akkor sem, ha ma szinte mindent átírnék. Talán azért, mert nem tetszik a fogalmazás, vagy becsúszott egy-két helyesírási hiba…

Jaj, ismét itt tartunk? Újra jön a szöveg, hogy legyünk igényesek, figyeljünk jobban, mit írunk ide, oda, meg amoda? Szeretnék mindenkit megnyugtatni: ma nem lesz fejmosás, legfeljebb samponnal… Nem vagyok tévedhetetlen, sőt azt is beismerem, hogy szükség esetén én is használok helyesírási és szinonimaszótárt. Miért ne, ha azzal pontosabbá, éppenséggel színesebbé tehetem a szöveget. Még ezt is, amit most olvastak…

FRM

konyv11.jpg