Ezt meg kell ünnepelni!

Húha! Már az ötvenedik bejegyzést pötyögöm be a számítógépbe. Szinte el sem hiszem, milyen gyorsan eltelt tíz hónap. Írtam a szövegeket, kedvenc korrektorom, Erika pedig szorgosan javított. Egyszer őt is sikerült meglepni. Akkor nem árultam el a témát, csak jeleztem, hogy érdekes lesz, olyan, ami őt is érinti. Miután elolvasta, csak ennyit írt vissza: „jól kibeszéltél a hátam mögött”.

A helyesírás őre című bejegyzésünkről van szó, amely aznap mondhatni robbantott, hisz olyan témát boncolgattam, amiről kevesen beszélnek... a korrektorok életébe lehet bepillantani néhány perc erejéig. 1642 letöltés és 229 kedvelés... kezdetben álmodni se mertünk volna ilyen hatalmas számokról.

http://szovegkovacs.blog.hu/2015/05/03/a_helyesiras_ore

korrektor.jpg

Mivel is foglalkozik?

Amikor megírtam a legelső, Miből lesz a Szövegkovács? című bejegyzést, féltem egy kicsit, hogy egyáltalán valaki elolvassa-e az írásaimat. Néha nem volt kedvem leülni a gép elé, máskor pedig órákig gyúrtam, alakítottam a szöveget. Többször visszaolvastam hangosan, rokon értelmű szavakat kerestem, fotók után kutattam... Mindegyik külön kaland...

http://szovegkovacs.blog.hu/2015/03/12/mibol_lesz_a_szovegkovacs

szovegkovacs_logo.jpg

Profilképünk a Facebookon

Bár nem a kedvelőket vadásszuk, jólesik, ha rákattintanak a „tetszik” gombra, ezzel is jelezve, hogy nem csak nekünk tűnik érdekesnek a téma. Közben interjúzni kezdtem, értékes, különböző területeken tevékenykedő emberekkel. Mindegyik beszélgetés vagy internetes kérdezz-felelek élmény volt, és még nagyon sokan vannak a listán.

dijazottak.jpg

Az idei díjazottak Nagykárolyban és Rácz Éva MÚRE-elnök

Szeptemberben nagyon megleptek... a Magyar Újságírók Romániai Egyesülete díjazta a blogot, közvetve pedig minket is. Egyfajta szakmai visszaigazolás volt, hogy jó úton járunk és megéri folytatni. Most elfáradt a kezem. Ezt a bejegyzést nem én fogom befejezni, hanem Erika, aki eddig a szövegek javításával foglalkozott. De írni is tud, annak ellenére, hogy nehezen veszi rá magát...

ketten.jpg

Kedvenc közös fotónk (első unokatestvérek vagyunk)

Hogy van-e okunk ünnepelni az 50. blogbejegyzéskor? Kerek szám, megünnepeljük például az 50 éves épületeket, megemlékezünk az 50 éve történt katasztrófákról, kortárstalálkozókat szervezünk – hogy az 50 éves házassági évfordulót ne is említsem.

muhelymunka.jpg

Végre élőben is találkoztunk

Itt most – csak – az 50. bejegyzésről van szó, ami mögött kitartás, egymás iránti tisztetet, szeretet és bizalom áll. Néha még egy kis vita is belefért... Nem említettem a munkát... a munkát, amelyet szívvel-lélekkel végzünk, egymásnak adva a szót, vagy egymás szavába vágva, de nem kioktatva a másikat.

tollas.jpg

Néha lazítunk is

Látva azt, hogy sokan figyelnek bennünket, megértik és tanulnak is abból, amit nyújtunk, bizony van okunk ünnepelni, nap mint nap, nem csak most a nagy ünnepek előtt. (Csak halkan mondom el, hogy már hallom a Mikulás szánján a csengőket.) Ünnepeljük együtt az 1000.-et is!

Akik elkövették: Farkas-Ráduly Melánia és Gergely Erika

Köszönjük a figyelmét!