Kihagyhatatlan fűszer

Figyelemkeltő hirdetőtáblák, szórólapok, molinók, programfüzetek, katalógusok, plakátok, és még sorolhatnám napestig… Látszólag minden rendben velük, találó a betűtípus, jó minőségű papírt használtak, témába vágó a fotó, elfogadható a műszaki szerkesztés, valami mégis sántít. Első ránézésre talán nincs is hiányérzetünk, aztán egyszer csak fejbe kólint valami… persze csak átvitt értelemben.

Tele vannak helyesírási hibákkal, a cégvezetők pedig valószínűleg elég mélyen a zsebükbe nyúltak, amikor jó drágán megrendelték a különféle reklámeszközöket termékeik, szolgáltatásaik népszerűsítéséhez. Ilyenkor szinte lenullázzák a befektetett időt, energiát és pénzt, és valószínűleg csak kevesen kopognak be hozzájuk, hogy figyelmeztessék az elírásokra.

kurtosblog.jpg

Ez valahogy arra emlékeztet, amikor főzéskor kifelejtjük a sót az ételből. Jó, most jöhetnek az ellenérvek, hogy a túl sok só nem egészséges, de azért valljuk be őszintén, egy minimális mennyiségre szükség van, másként íztelen a leves vagy a második fogás… legalábbis számomra.

ekezet.jpg

Például egy hirdetőtáblánál, plakátnál, ismertetőnél a helyesírás-ellenőrzés kellene legyen az elmaradhatatlan fűszer, ellenkező esetben megtörténhet, hogy a cégvezető muszáj újranyomtasson egy-egy plakátot vagy szórólapot, és így jóval többet költ majd rá, mint tervezte, pedig csak ízesíteni kellett volna az ételt

10582962_659257377494902_4512154440858427680_o.jpg

A fűszerezés egyébként az internetes oldalakra is érvényes, mivel sokat ront az összképen, ha a tevékenységről, szolgáltatásokról, termékekről szóló információk tele vannak elütésekkel, betűcserékkel, helyesírási és nyelvhelyességi hibákkal… Olyan, mintha szándékosan feketítenénk be magunkat egy állásinterjún… Gondolom, senki sem akarja már a honlapra való belépés pillanatában visszafordítani az esetleges vevőt… 

Ezentúl a plakátok, szórólapok stb. láttán kevesebbet szeretném használni a túl szép ahhoz, hogy hibás legyen szófordulatot, de ez csak akkor fog sikerülni, ha a cégvezetők rádöbbennek, hogy igenis megéri belefektetni a reklámszövegek korrektúrázásába.

garden_piros.jpg

Manapság, amikor a vállalkozások egyre kevesebb figyelmet szentelnek a helyesírásra, egy olyan cég nevét valószínűleg hamarabb megjegyzik az emberek, amely ilyen szempontból eltér az átlagtól. Furcsa, de akár ügyfélcsalogató is lehet egy helyesen megjelent szöveg, sőt igényességről árulkodik… Ki ne szeretné felülmúlni a konkurenciát?

FRM