5+1 ötlet a Facebook-függőség csökkentésére…

Bármennyire is szégyelljük bevallani, egyre többen függünk a közösségi oldalaktól. Szinte óránként nézzük, melyek a legújabb fejlemények egy-egy ismerősünk életében, milyen hírek vannak abban a csoportban, amelyhez csatlakoztunk… De mi is megosztjuk a nagyvilággal örömünket, bánatunkat, közben pedig értékes perceket és órákat vesztegetünk az álvalóságra. Sokszor saját magunk elől menekülünk, félünk a gondolatainktól, a ránk törő érzelmektől, kibúvókat keresünk ahelyett, hogy tükörbe néznénk. Nem élek Facebook-mentes életmódot, de már jóval kevesebb időmet rabolja el, mint néhány évvel ezelőtt. Találtam más elfoglaltságokat is, amelyekkel kitölthetem a szabadidőmet…

  1. Önfejlesztő videók

Eleinte hallani sem akartam ilyesmiről, hisz meg voltam győződve, hogy tudom, mi a jó nekem… Tévedtem. Néha nem árt, ha valaki észhez térít, gondolkodásra, változtatásra késztet, esetleg érezteti, hogy nem az én problémám a legnagyobb a világon. Aki lelket önt belém… Az a kérdés, élek-e ezzel a lehetőséggel, képes vagyok-e elfogadni magam úgy, ahogy vagyok… Ez az egyik legnehezebb dolog, de megéri elindulni az úton.

Az egyik legjobb motivációs videó 

  1. Könyvek fogságában

Mikor olvasott legutóbb egy igazán jó könyvet? Melyik a kedvenc regénye? Mi a véleménye az önfejlesztéssel kapcsolatos írásokról? Mostanában az utóbbiakat kedvelem… Kiváló ötleteket adnak, rávilágítanak egy-egy problémára, sőt néha időutazásra is késztetnek. Mint például Louise L. Hay munkafüzete, amely kérdéseket tesz fel az egészségi állapotról, függőségekről, megbocsátásról, barátságról, szerelemről… Ha nem válaszolok őszintén, csak saját magamat csapom be. Persze, a könnyed olvasmányok sem hiányoznak a terítékről… Év elején Winnetou oldalán kalandoztam, nemrég pedig a néma revolverek városában jártam Rejtő Jenővel…

konyvek.jpg

Néhány könyv a sok közül

  1. Kifestőkönyv felnőtteknek

Néhány hete egyik barátnőm tanácsolta, hogy festegetéssel vezessem le a stresszt. Összevont szemöldökkel néztem rá, hisz legutóbb gyerekkoromban rajzoltam színes ceruzával, és el sem tudtam képzelni, hogy én is csatlakozom az egyre gyarapodó táborhoz. Később azonban megértettem, mit is takar az egyik könyv hátlapján levő felhívás: „Színezd ki magadból a fáradtságot, a stresszt, töltsd meg színekkel a szürke hétköznapokat! Könyvünk egy kis menedék ebben a felpörgetett tempójú világban”. Mi a jó benne? A fantáziámra van bízva, milyen színeket használok. Megnyugtat, és többnyire távol tartja a zavaró gondolatokat.

kifestos.jpg

A mai nap termése...

  1. Kössük össze!

Emlékszik még arra, amikor gyerekkorában 1-től 50-ig összekötötte a számokat, és végül kirajzolódott egy figura? Nem volt a kedvencem, viszont a felnőtteknek készített változat meghódított. Az első oldalon egy oroszlánnal találkoztam, miután összekötöttem 362 pontot, később szarvas, delfin és jegesmedve is szembenézett velem. Egy másik oldalon pillangóra számítottam, végül egy terebélyes fa és annak tükörképe rajzolódott ki. Az a jó benne, hogy mindig vannak meglepetések…

oroszlan.jpg

Oroszlánfej

  1. Vállalkozókat képeznek

Alig ismerek magamra. A középiskola elvégzése után – könyvelés szakon végeztem – hallani sem akartam az üzleti életről, ezzel szemben mostanában szinte minden hónapra jut egy-egy vállalkozói tanfolyam, amelynek lelkes résztvevője vagyok. Rengeteget lehet tanulni, olyan emberekkel találkozom, akik fejlődni szeretnének, és hisznek abban, hogy változtathatnak a hozzáállásukon, jövőjükön. A román nyelv pedig már nem akadály… Ha nincs a közelemben magyar nyelvű képzés, kíváncsian vetem bele magam az új kalandba, hisz így kétszeresen is oda kell figyelnem az elhangzó információkra.

11931006_1047008868642476_5050833632030923899_o.jpg

Egyik kedvenc előadóm, Soares Szász Loránd (forrás: a Facebook-oldala)

  1. Táncoljunk tollasozva!

Ilyen sport még nincs, de külön-külön mindkettő, a versenytánc és a tollaslabda is érdekel. Persze nem egyedül, hanem a kedvenc fotósommal űzöm, őt főként utóbbi vette le a lábáról. Szinte bárhol játszható, sőt tetszés szerint nehezíteni is lehet: nem kell hozzá más, mint két „speed badminton” névre hallgató ütő és egy átlagosnál kisebb méretű, de annál nehezebb labda. Múlt nyáron a másik szövegkováccsal is kipróbáltam ezt a sportot, de akkor még csak a hagyományos változatot ismertük.

tollas_1.jpg

Tollasozó szövegkovácsok

Természetesen ki-ki a kedvére bővítheti a listát, vagy össze is állíthat egy testreszabottat. Van, aki a kirándulásért rajong, más a gyerekeivel tölti a szabad idejének nagy részét, esetleg főzni szeret, a kérdés csak az, hogy mennyire éli meg a saját életét, miként próbál kiszabadulni a mindennapok taposómalmából. A Facebook is egy megoldás, viszont nem mindegy, hogy mennyire válunk függővé tőle…

Farkas-Ráduly Melánia

Ui. Ön mivel tölti a szabadidejét? Mivel kapcsolódik ki leginkább? Válaszát megírhatja hozzászólásban!